تسهیلات ویژه دولت کانادا برای ایرانیان حاضر در این کشور

تسهیلات ویژه دولت کانادا برای ایرانیان حاضر در این کشور

دولت کانادا تدابیر و تسهیلات ویژه‌ای را برای ایرانیانی که در این کشور حاضر هستند، فراهم کرده است. این تدابیر امکان تمدید مدت حضور در کانادا و اعفای از برخی هزینه‌ها را به افراد این گروه می‌دهد. برای انتفال اطلاعات بدون افت کیفیت متن، شرایط زیر باید برقرار باشد:

  • فرد باید شهروند ایران باشد.
  • فرد باید در کانادا با وضعیت موقت معتبر حاضر باشد.
  • شرایط خاص مرتبط با روش اقدام انتخابی فرد باید مشخص باشد (به‌جز موارد معافیت‌یافته).

به‌طور کلی، بر اساس دستورالعمل اداره مهاجرت، حضور قانونی در کانادا هنگام اقدام برای این تدابیر ضروری است. هرچند که موارد مربوط به حضور در کانادا تا زمان تصمیم‌گیری اظهار نشده است، اما توصیه می‌شود تا زمان تصمیم‌گیری در خاک کانادا باقی بمانید.

دوره اجرای تسهیلات ویژه از 1 مارس 2023 (10 اسفند 1401) آغاز شده و تا 28 فوریه 2024 (9 اسفند 1402) ادامه خواهد داشت. این تسهیلات شامل:

  • معافیت از برخی هزینه‌های دولتی.
  • اقدام برای درخواست مجوز کار یا تحصیل پس از ورود به کانادا.
  • دریافت مجوز باز کار (Open Work Permit).

برای درخواست Extension یا Visitor Record به عنوان ویزیتور در کانادا، تسهیلات ویژه شامل معافیت از پرداخت 100 دلار پردازش فی و در صورت باطل شدن بیومتریک، عدم نیاز به پرداخت 85 دلار پردازش فی بیومتریک می‌شود. برای افرادی که برای TRP یا تمدید آن درخواست می‌دهند، هزینه 200 دلار پردازش فی معافیت داده شده است.

متأسفانه، این تسهیلات شامل افرادی که از وضعیت حقوقی خود خارج شده‌اند نمی‌شود، و باید همچنان برای Restoration of Status (زنده‌کردن وضعیت قانونی) اقدام کنند و هزینه 200 دلار پردازش فی را پرداخت کنند.

برای درخواست Open Work Permit با توجه به شرایط اولیه، نیازی به پیشنهاد کار (Job Offer) نیست و با دریافت مجوز کار، می‌توانید برای هر کارفرمایی کار کنید. هزینه 155 دلار پردازش فی مجوز کار نیز معافیت یافته است. درخصوص مبلغ اضافه 100 دلار بابت مجوز کار باز، توضیحات جدید نشان می‌دهند که این مبلغ لازم نیست پرداخت شود. همچنین اگر نیاز به بیومتریک یا TRP دارید، هزینه پرداختی مورد نیاز نیست.

در مورد مجوز تحصیل (Study Permit) نیز با شرایط اولیه، می‌توانید برای مجوز تحصیل در داخل کانادا اقدام کنید. هزینه 150 دلار پردازش فی مجوز تحصیل و همچنین معافیت از هزینه‌های بیومتریک و TRP (در صورت نیاز) برای افراد این گروه اعمال می‌شود.

برای اقدام به این تدابیر، می‌توانید به صورت آنلاین یا با ارسال مدارک (On Paper) اقدام کنید. در صورت انتخاب گزینه دوم، باید بر روی پاکت IRAN2023 نوشته شود. همچنین باید هنگام اقدام آنلاین فایلی را به پرونده خود اضافه کنید تا توضیح دهد که به دلیل استفاده از این تسهیلات از پرداخت مبالغ دولتی معاف هستید.

همچنین، دولت کانادا تسهیلات دیگری نیز ارائه کرده است که شامل:

  • عدم اخراج افراد با حکم اخراج تا اطلاع ثانوی.
  • تسریع در خدمات برخی اقدامات ج.ن.ا.ه در داخل کانادا.
  • صدور مدارک خاص برای PRها و شهروندان در حال حاضر در ایران، از جمله پاسپورت موقت کانادا، مجوز شهروندی کانادا و برگ سفر موقت برای مقیمان دائم، می‌شود.

مقالات مرتبط

آشنایی با کشور هلند قبل از مهاجرت

آشنایی با کشور هلند قبل از مهاجرت

پرتغال کشوری زیبا و باستانی در جنوب غربی اروپا است که سال‌هاست به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجران از سراسر جهان شناخت...

رشد اقتصادی پرتغال، بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا!

رشد اقتصادی پرتغال، بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا!

پرتغال کشوری زیبا و باستانی در جنوب غربی اروپا است که سال‌هاست به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجران از سراسر جهان شناخت...

جدیدترین آمار دموگرافیک پرتغال

جدیدترین آمار دموگرافیک پرتغال

پرتغال کشوری زیبا و باستانی در جنوب غربی اروپا است که سال‌هاست به عنوان مقصدی جذاب برای مهاجران از سراسر جهان شناخت...

5 نظر

امیر نهالی

من از تسهیلات ویژه دولت کانادا برای ایرانیان در این کشور استفاده کردم و الومهاجرت به عنوان راهنمای من در این مسیر بسیار موثر بود. خدمات حرفه‌ای و اطلاعات دقیق این تیم را به دوستانم نیز توصیه کردم.

مریم

تسهیلات دولت کانادا برای ایرانیان یک مسئله مهم است و الومهاجرت با ارائه اطلاعات کامل و دقیق به من کمک کرد تا بهترین تصمیم را بگیرم. ممنون از تیم محترم شما.

آرمین مهاجری

الومهاجرت نه تنها در ارائه اطلاعات دقیق و کامل در مورد تسهیلات دولت کانادا به ایرانیان، بلکه در مشاوره و راهنمایی هم مفید بوده است. با اعتماد به خدمات شما، اطمینان حاصل شد.

محمد اکبری

تیم الومهاجرت با ارائه جزئیات دقیق در مورد تسهیلات دولت کانادا، به من کمک کرد تا تصمیم درستی برای مهاجرت به این کشور بگیرم. ممنون از حمایت و توجه شما.

الهام هادیان

تسهیلات ویژه دولت کانادا برای ایرانیان از طریق الومهاجرت به دستم رسید. با اطلاعات ارائه شده، اطمینان حاصل شد که این تیم به مهاجران با دقت و شفافیت کمک می‌کند.

نظر بدهید

کد کپچا: 498
لطفا برای درخواست مشاوره رایگان روی دکمه زیر کلیک کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۱۳۹۷۸ تماس بگیرید

تمام حقوق این وبسایت متعلق به سایت الو مهاجرت می باشد

طراحی شده به وسیله : پیشروناد

image
مشاوره رایگان مهاجرت02191313978